Klient

Trudno o lepszego Klienta, jeśli kocha się rowery i sport!

BukBike to lokalny sklep rowerowy ze Szczecina – mieści się na Prawobrzeżu na Osiedlu Bukowym. Właściciel – Rafał Szyndlarewicz – ma duże uznanie wśród okolicznych rowerzystów jako człowiek bardzo solidny i dobry fachman. Zresztą od serwisu rowerowego zaczynał swoją karierę. Gdy się spotkaliśmy, Rafał miał już stronę internetową i własne logo. Istniała jednak potrzeba odświeżenia wizerunku i przygotowania strony internetowej na nowo. Jako, że kocham jeździć na rowerze, byłem też stałym bywalcem BukBike. Za każdym razem w czasie mojej wizyty tam w mojej głowie snuły się wizje odświeżenia nieco smutnego, mocno brązowego logotypu i elementów identyfikacji wizualnej. W końcu nadeszła ta chwila. Zaczęliśmy od logo.

Koncepcja

Pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy, to odwołanie do drzew. Do buków, które towarzyszą nam w Puszczy Bukowej w czasie jazdy rowerem.

Identyfikacja musiała krążyć wokół wątku Puszczy Bukowej. Większość rowerzystów zna szlaki puszczańskie i właśnie ten obszar traktuje jako naturalne i oczywiste miejsce sportu i rekreacji. Puszcza jest mekką kolarstwa MTB i grawitacyjnego w Szczecinie. Obecność na obrzeżu puszy sklepu i serwisu rowerowego jest zatem naturalnym procesem. W efekcie połączyłem przekrój pnia buczyny z typowym elementem mechanicznym każdego roweru – trybem. Dodałem grunge’ową czcionkę BERNIER i wyszedł logotyp, który dobrze ilustruje ideę sklepu, łączy ideę jazdy rowerowej w naturalnym środowisko (rower=ekologia), a zarazem jest uniwersalny i łatwy w użyciu. Można go stosować na wielu materiałach o bardzo różnych kształtach. Kolor soczystej zieleni podkreśla dynamikę sportową i naturalne zacięcie.

Usługi

Rebranding dotyczył w zasadzie wszystkich aspektów marketingu sklepu BukBike

W ramach prac przygotowałem nowe logo, wszelkiego rodzaju badge do zastosowania na stronie internetowej, stronę internetową połączoną ze sklepem internetowym, materiały reklamowe, takie jak wizytówka (plastykowa), ulotka i potężny 7 metrowy baner reklamowy. Na bieżąco prowadzony jest również profil na Facebook oraz blog sklepowy. Wspólnym elementem nowej identyfikacja jest triada kolorystyczna: bieli, zieleni i ciemnego grafitu. Do bezpośredniej komunikacji używana jest moja ulubiona czcionka Poppins.

Strona internetowa: www.bukbike.pl

Facebook: @bukbike